sunguh AGUNG CIPTAAN ALLAH S.W.T

salam u ollsss...

pe kabar kau semua???arap2 chat semua yea...wlpn hujan ai nieyh...kte ptt bersyukur dgn segala nikmat Allah berikan kpd kte...suasana sgt nyaman ai nieyh...pah sgt suke suasana ujan kalo dok kt umah...ehehhe..

td..pas ak bw..ak ttbe teringat sal keagungan ALLAH S.W.T mengenai kewujudan sungai dalam lautan mexico...begitu agung nya ciptaan-NYA....jom kte terjah pasal misteri sungai dalam laut mexico nieyh...

“Akan Kami perlihatkan secepatnya kepada mereka kelak, bukti-bukti kebenaran Kami di segenap penjuru dunia ini dan pada diri mereka sendiri, sampai terang kepada mereka, bahwa al-Quran ini suatu kebenaran. Belumkah cukup bahwa Tuhan engkau itu menyaksikan segala sesuatu. ” (QS Fushshilat : 53)

“Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan) ; yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi.” (Q.S Al Furqan:53)



walaupun berita mengenai ini sudah lama diketahui umum...tp ak masih kagum dengan ciptaan ALLAH S.W.T....ak sendiri teringin untuk melihat keindahan itu tetapi hanya penyelam professional saje boleh lakukan...

Sungai di dalam laut. Secara ilmiah itu tidak mungkin terjadi. Seorang penyelam, Anatoly Beloshchin, mengambil gambar ‘sungai di dalam laut’ dari kedalaman 60 meter perairan Cenote Angelita, Mexico. tapi keagungan ALLAH tidak mampu kita tandingi dan membukti segala-gala nya disini..

Pada suatu hari ketika sedang melakukan eksplorasi di bawah laut, tiba-tiba ia menemui beberapa kumpulan mata air tawar-segar yang sangat sedap rasanya kerana tidak bercampur/tidak melebur dengan air laut yang masin di sekelilingnya, seolah-olah ada dinding atau membran yang membatasi keduanya.

Fenomena ganjil itu memeningkan Mr. Costeau dan mendorongnya untuk mencari penyebab terpisahnya air tawar dari air masin di tengah-tengah lautan. Ia mulai berfikir, jangan-jangan itu hanya halusinansi atau khalayan sewaktu menyelam. Waktu pun terus berlalu setelah kejadian tersebut, namun ia tak kunjung mendapatkan jawapan yang memuaskan tentang fenomena ganjil tersebut.



Sampai pada suatu hari ia bertemu dengan seorang profesor Muslim, kemudian ia pun menceritakan fenomena ganjil itu. Profesor itu teringat pada ayat Al Quran tentang bertemunya dua lautan ( surat Ar-Rahman ayat 19-20) yang sering diidentikkan dengan Terusan Suez . Ayat itu berbunyi “Marajal bahraini yaltaqiyaan, bainahumaa barzakhun laa yabghiyaan.. .”Artinya: “Dia biarkan dua lautan bertemu, di antara keduanya ada batas yang tidak boleh ditembus.” Kemudian dibacakan surat Al Furqan ayat 53 di atas.



nieyh ckit video ak nk share yea......



ingat..ALLAH MAHA KUASA....nieyh jea ak nk share rinieyh...

sumber : http://dunia.vivanews.com/news/read/134940-misteri__sungai__di_dalam_laut_mexico 


bye u olllsss....











haaa cmne???...kalo suke LIKE jer k..xskepom xpe...no paksaan k...tp jgn lupe tggl komen yea...tQ

6 comments:

fiQRa said...

dasyat kan kat dlm laut ada sungai... hebat ciptaan Dia ;)

++sYepaH++ said...

2laaa..sgt kagum...same2la kte hayati..

AnakPakZohar said...

ciptaan yang indah... tiada yang mustahil bagi Nya.. =)

++sYepaH++ said...

btol 2....kte perlu nikmati keindahanNya..

Yanaa said...

maha susci kuasa ALlah tersangt laa agung..

++sYepaH++ said...

2 laa...kte xley nk pikir dgn akal akan kekuasaan-Nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...